7. Proč říká Liesch, že uctívání leitourgia je tou nejúplnější a nejsamozřejmější formou uctívání?
Model novozákonní církve třídí Liesch podle třech způsobů19:
- Mód kérygma – zvěstování. Jeden (kazatel) komunikuje směrem k davu. Hudba je podtržená naučným záměrem, zpívá se „o Bohu“. Pěvecký chór je spíše oddělen od chválících.
- Mód koinonia – obecenství. Komunikují jednotlivci navzájem. V hudbě převládá důraz na sborovou produkci. Chválí všichni společně.
- Mód leitourgia. Mód služby. Komunikace církve směrem k Bohu20.
- Integruje aspekty kérygmatického a koinonického módu, je proto nejúplnější.
- Prvek kérygmatu – poznání Boha.
- Prvek obecenství – společný záměr.
- Základní koncepty čerpá ze Starého zákona.
- Všichni adresují Boha, chvály a modlitby jsou pro Něj. Lidé baží po Bohu, převládá proto bázeň a ztišení.
- Chór není oddělen od chválících.
- Integruje aspekty kérygmatického a koinonického módu, je proto nejúplnější.